Rowerowe inspiracje – part II (Zachód)

Posted by in Bez kategorii

Zapraszamy do drugiej części rowerowych inspiracji. Tym razem kierujemy się na Zachód aż do samego Świnoujścia i…granicy polsko – niemieckiej. Ruszamy!

plaza miedzyzdroje big banner

Etap I: Międzywodzie – Kołczewo (ok. 8 km)

Startujemy z naszego Domu Gościnnego Turkus i kierujemy się ulicą Słoneczną w stronę plaży. Na dużym skrzyżowaniu skręcamy w lewo w drogę lokalną o numerze 102. Przed nami 8 kilometrowa przeprawa, z czego około 2 kilometry możemy pokonać chodnikiem (do skrzyżowania z kierunkiem do Wolina). Za skrzyżowanie niestety musimy jechać ulicą. Na szczęście gęste lasy rosnące po obu stronach wynagrodzą nam tę niedogodność.

Etap II: Kołczewo – Wisełka (ok. 4 km)

jezioro kolczewo

Przejeżdżamy przez Kołczewo, dość spokojną miejscowość i ze względu na swoje kiepskie położenie (do morza jest ponad kilometr) omijaną przez większość turystów. Jeżeli chcemy odpocząć to warto odwiedzić park przy Kościele lub jezioro Kołczewo znajdujące się nieco na uboczu. Po dojechaniu do ronda kierujemy się tak jak wiedzie główna droga – w prawo w kierunku do Wisełki i Międzyzdrojów. W połowie trasy znajduje się prężnie działające pole golfowe, będące filią hotelu Amber Baltic w Międzyzdrojach. Dojeżdżamy do Wisełki – równie spokojnej miejscowości, gdzie główną atrakcją są jeziora. Kierujemy się cały czas drogą numer 102 w kierunku Międzyzdrojów.

Wisełka – Międzyzdroje (ok. 10 km)

To najładniejsza część naszej wyprawy. Powoli droga zaczyna zamieniać się w serpentyny przypominające górskie przełęcze. Wszystko to dzięki ustępującym lodowcom, które zostawiły za sobą wypiętrzenia powodujące spore różnice w wysokości terenu. Na trasie czeka nas obowiązkowy przystanek: punkt widokowy mniej więcej w połowie trasy. Rozpoznamy go na pewno gdyż wiedzie do niego droga o sporym nachyleniu, która mocno daje się w nogi. Mijamy parking po prawej stronie i skręcamy w prawo w stronę punktu widokowego. Po krótkim spacerze i pokonaniu kilkudziesięciu schodów możemy obserwować przepiękny widok morza z wysokiego na ok. 100 metrów. “Góra Gosa” (bo tak nazywa się ten punkt widokowy) jest najwyższym wzniesieniem na polskim wybrzeżu. Z góry widzimy Międzyzdroje, stojące na redzie statki w Świnoujściu a przy idealnej pogodzie możemy nawet zobaczyć sąsiednie miasteczko w Niemczech – Ahlbeck. Przy okazji podziwianiu widoków warto również zwrócić uwagę na otaczające bunkry i stanowiska obronne z czasów II Wojny Światowej.

Poniższa galeria w bardzo małym stopniu oddaje piękno i wyjątkowość tego miejsca:

[nggallery id=3]

Międzyzdroje – Świnoujście (ok. 15 km lub 22 km)

Wjeżdżamy do dwóch największych miast regionu. Międzyzdroje to letnia stolica imprez – tutaj skupia się życie nocne i towarzyskie. Warto nadłożyć trochę drogi i przy samym wjeździe skręcić w pierwszą w prawo, kierować się w stronę plaży tak, aby móc całość przejechać promenadą. W ten sposób możemy zwiedzić Amber Baltic – Hotel w którym latem uwielbiają pokazywać się polskie gwiazdy, promenadę gwiazd oraz wybrać się na molo – mniejszy odpowiednik mola w Sopocie.

Taką trasą powinniśmy przejechać Międzyzdroje:

Atrakcje na które możemy liczyć w Międzyzdrojach:

molo miedzyzdroje

• Woliński Park Narodowy (znajdujący się tuż przed Międzyzdrojami jadąc od strony Międzywodzia) gdzie możemy zobaczyć skupisko Dzików i Żubrów oraz Orła Bielika
  • Promenada Gwiazd
  • molo o długości 395 m, będące także przystanią morską
  • gabinet figur woskowych Gabinet Gwiazd,
  • obiekty Wolińskiego Parku Narodowego znajdujące się w centrum Międzyzdrojów, w którym znajdują się: Zagroda Pokazowa Żubrów oraz Muzeum Przyrodnicze z żywymi Orłami Bielikami w wolierach,
  • punkty widokowe: Kawcza Góra i Gosań,

prom bielikNastępnie kierujemy się w w stronę Świnoujścia. Niestety – droga nie należy do najprzyjemniejszych, gdyż przypomina drogę ekspresową gdzie kierowcy lubią zjeżdżać na pas awaryjny. Przy dojeździe do sporego skrzyżowania kierujemy się w prawo i następnie cały czas prosto w stronę terminala morskiego skąd odpływają promy m.in. do Szwecji. Przy terminalu skręcamy w prawo i kierujemy się w stronę przeprawy promowej.

Ważna uwaga: na promach należy bewzględnie przestrzegać zaleceń załogi i ściśle stosować się do procedur. Rowerzyści mają wyznaczone swoje miejsce: znajduje się przy prawej burcie i tam należy się udać ze swoim dwukołowcem.

Po przepłynięciu rzeki Świny znajdziemy się po drugiej stronie Świnoujścia gdzie skupia się większość miejskiego życia. My od razu kierujemy się w stronę promenady zgodnie z poniższym rozkładem i mapą:

Wzdłuż promenady kierujemy się w stronę granicy.

Bardzo ważne: na czas mistrzostw Euro 2012 zostanie najprawdopodobniej przywrócona kontrola graniczna. Dlatego bardzo ważne jest, aby mieć przy sobie minimum dokument tożsamości (dowód osobisty) a najlepiej paszport

I w ten sposób dotarliśmy nad samą granicę. Trasa w jedną stronę to prawie 50km więc warto wyruszyć wcześniej lub zaplanować alternatywny powrót (autobusem, samochodem lub busem).